De ce este speciala ZONA DE SERVICII?
Raspunsul simplu este: oamenii, atat in postura de clienti cat si in cea de furnizori, introduc un subiectivism natural si imposibil de eliminat prin analize statistice.
Asa am descoperit ca LEAN SIX SIGMA este si trebuie sa fie, de fapt, LEAN impreuna cu SIX SIGMA!
Adica un mixt aproape perfect, in care parerea clientilor este mai importanta decat un grafic, in care procesele operationale, oricat de automatizate, trebuie sa tina cont de variatiile naturale ale modului de actiune, decizie si implicare al oamenilor.
Ne propunem sa eficientizam, utilizam termeni si parametri precum FTE sau KPI dar nu trebuie sa uitam ca oamenii nu sunt roboti.
Concluzia este ca, oricat ne-ar face placere sa respectam cutume si standarde pe care le-am tot invatat, in SERVICII (mai ales cele tranzactionale - banking, telecom, healthcare, software development), LEAN SIX SIGMA se gandeste, se aplica si actioneaza altfel decat in PRODUCTIE!